Ciekawe

Czy można samodzielnie odnowić felgi?

Uszkodzenia felg to bardzo częsty problem. Wydaje się jednak, że można sobie z nim poradzić całkiem szybko i w łatwy sposób. Wystarczy szlifierka, szpachla oraz odpowiedni lakier do felg. Jak jednak wykonać samą czynność pozbywania się szkód? Poniżej wskazówki, co należy robić.

Wstępne etapy renowacji

Na samym początku oczywiście należy wszystkie koła, na których znajdują się felgi przeznaczone do renowacji, zdjąć i umyć. Dobrze jest skorzystać z myjki ciśnieniowej, która znacząco ułatwia, a przede wszystkim przyspiesza mycie. Następne etapy renowacji są dosyć czasochłonne, dobrze jest więc zaoszczędzić odrobinę czasu przynajmniej na myciu.

Po upewnieniu się, że felgi są już całkowicie czyste, należy zostawić je na pewien czas, aż wyschną. Bardzo ważne jest, aby dokładnie sprawdzić czystość, gdyż nawet stosunkowo niewielkie zabrudzenie może sprawić, że użycie lakieru do felg nie przyniesie pożądanych skutków.

Pierwsze próby likwidowania zarysowań

Sucha, a wcześniej dokładnie umyta felga powinna być bardzo dokładnie wyszlifowana. Po zakończeniu tej czynności natomiast, nie warto od razu używać lakieru do felg, lecz warto najpierw spróbować wygładzić rysy przy użyciu szpachli. Następnie, kiedy wypełni się nią wszystkie dziury i ubytki, należy odczekać odpowiedni czas, aż wyschnie.

Po wyschnięciu szpachli, poleca się kolejne powtórzenie szlifowania. Chodzi tutaj między innymi o pozbycie się nadmiaru szpachli. Poza tym, specjaliści radzą, aby przed nakładaniem lakieru do felg, były one na świeżo wyszlifowane.

Jak nakładać lakier do felg?

Wyszlifowana precyzyjnie felga nadaje się do tego, aby nakładać na nią lakier. Zanim jednak pojawi się na niej właściwy lakier do felg potrzebny jest podkład. Okazuje się, że często etap nakładania podkładu jest zdecydowanie najdłuższy. Rzecz w tym, że niezbędne jest co najmniej kilkukrotne powtarzanie czynności nakładania podkładu. Niestety, nie można nakładać warstwy jednej za drugą, gdyż podkład potrzebuje nieco czasu na wyschnięcie.

Nałożywszy kilka warstw podkładu, można nareszcie zająć się ostatecznym likwidowaniem szkód oraz nadawaniem felgom barw. Przychodzi bowiem czas na lakier bazowy, stanowiący prawdopodobnie najważniejszą warstwę, jaką nakłada się na felgę. Lakier bazowy zaś po wyschnięciu pokrywany jest jeszcze jedną warstwą lakieru do felg, tym razem jest to jednak lakier nieposiadający koloru, który ma chronić lakier bazowy.

Artykuł powstał we współpracy z Lakiery24.com

Share: