Technologia

Lakier w sprayu – dobry wybór?

Niemal na każdym forum internetowym poświęconym lakierowaniu samochodów przez profesjonalistów można znaleźć wyraźne informacje mówiące o tym, że elementów lakierniczych nie powinno się naprawiać lakierami w sprayu, gdyż nie zapewniają one wystarczającej trwałości. Czy tak jest jednak w rzeczywistości? Czy jedyną możliwością trwałego wykonania nowej powłoki lakierniczej, czy to punktowo czy też całościowo, jest jedynie skorzystanie z usług profesjonalnego lakiernia?

Można lakierować samemu!


Należy mieć na względzie, że wypowiedzi na forach internetowych nie zawsze są prawdziwe i tak też jest w tym przypadku. Dobrze polakierowany element blacharski przy pomocy lakieru w sprayu będzie nie tylko trudny do odróżnienia od innych elementów na samochodzie, ale również będzie miał taką samą trwałość. Kluczem jest tutaj jednak zakup odpowiedniego lakieru samochodowego w sprayu, zachowanie technologii wskazanej przez producenta lakieru oraz odpowiednia technika kładzenia poszczególnych warstw. Co powinniśmy zatem wiedzieć przed przystąpieniem do samodzielnego lakierowania?

Będzie idealnie?


Zanim przystąpimy do lakierowania i jakichkolwiek zakupów trzeba sobie uświadomić, że za pierwszym razem może nam to nie wyjść idealnie i konieczne będą poprawki. Niestety, ale bez odpowiedniego doświadczenia są niezwykle małe szanse na to, aby nam się to idealnie udało – wciąż tego typu naprawa będzie jednak znacznie tańsza niż skorzystanie z usług profesjonalnego blacharza-lakiernika.

1K czy 2K?


Decydując się na samodzielne polakierowanie elementu przy pomocy lakieru samochodowego w sprayu należy udać się do mieszalni lakierów samochodowych lub sklepu handlującego lakierami w sprayu. Mamy tutaj dwie możliwości – zakup lakieru jednoskładnikowego (1K), który najczęściej dostaniemy od ręki w okolicach 20-40 złotych oraz zakup lakieru dwuskładnikowego (2K), który najczęściej przygotowywany jest na indywidualne zamówienie. Czym się one różnią?

Czym się różnią?


Lakier samochodowy w sprayu w wersji 1K nie zawiera utwardzacza przez co jest on znacznie mniej trwały. Jego największą zaletą jest jednak to, że po użyciu możemy odstawić resztkę na półkę i użyć go w razie potrzeby ponownie na przykład po pół roku. W przypadku lakieru samochodowego w sprayu w wersji 2K sytuacja jest odwrotna – zwiera ona utwardzacz przez co jest zdatny do użytku jedynie przez około 48h od nabicia lub od wyciągnięcia zawleczki w puszce i wymieszania składników.

Jakie wnioski?


Podsumowując, decydując się na samodzielną naprawę powłoki lakierniczej warto postawić na lakier samochodowy w sprayu w wersji 2K. Jest on co prawda nieznacznie droższy (przeważnie okolice 50,-zł za puszkę o pojemności 400 mililitrów), to jednak dłużej będziemy mogli cieszyć się z efektów naszej pracy!

Materiały do artykułu dostarczone przez Lakiery24.com – lakiery samochodowe w sprayu

Share: