Ciekawe

Obsługa prawna firm – outsourcing czy etat?

Większość firm potrzebuje obsługi prawnej. Specjalista jest niezbędny do tworzenia umów, kontraktów, rejestracji spółek a także do rozwiązywania problemów z nieuczciwymi kontrahentami. Do tego może też doradzić w różnych gałęziach prawa – prawie handlowym, gospodarczym, itd. Czy lepiej jest korzystać z outsourcingu, czy zatrudnić prawnika na etat?

Same plusy

Obsługa prawna firm prowadzona na zasadzie outsourcingu ma wiele plusów. Firma nie ponosi kosztów związanych z ubezpieczeniem prawnika oraz wydatkami związanymi z jego chorobami i urlopami. Nie musi też organizować mu miejsca do pracy, inwestować w sprzęt elektroniczny i szkolenia. Nie zużywa też mediów, ani nie trzeba płacić czynszu za kolejne pomieszczenia.

Co ważne, przedsiębiorca ponosi ustalony koszt obsługi prawnej firmy i otrzymuje na niego fakturę. Oznacza to, że wydatek ten może dodać do swoich kosztów i uwzględnić go w rocznym rozliczeniu. Rozwiązanie to jest dla przedsiębiorców wyjątkowo atrakcyjne.

Sposób na oszczędność

Kompleksowa obsługa prawna firm, która jest organizowana przez zewnętrzną kancelarię jest prostym sposobem na oszczędność. Jest kilka sposobów na rozliczenie – płatność w abonamencie lub płatność za wykonanie zadania. Dzięki temu, przedsiębiorca może zapłacić wyłącznie za mierzalne efekty pracy prawnika.

Należy też pamiętać, że zatrudniając prawnika na etacie, przedsiębiorca musi ponosić wszystkie koszty związane z jego zatrudnieniem. Zazwyczaj jego miesięczna pensja nie jest uzależniona od tego, jakie w danym okresie ma obowiązki. Oznacza to, że mogą być miesiące, gdy wypłata jest nieadekwatna w stosunku do wkładu pracy.

Dla kogo?

Decydując się na obsługę prawną firmy, przedsiębiorca powinien wiedzieć, czego po niej oczekuje. W zależności od potrzeb może decydować o formie współpracy. Outsourcing jest szczególnie opłacalny dla firm, które nie potrzebują prawnika na co dzień. Ten typ obsługi prawnej jest idealny, gdy konsultacja z prawnikiem jest konieczna tylko kilka razy w miesiącu.

Firmy, które korzystają z usług prawniczych z dużą intensywnością powinny raczej wybierać pracownika na etacie, ale nie jest to regułą. Outsourcing daje bowiem możliwość korzystania z usług wielu specjalistów, a nie tylko jednego prawnika.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy GLC

Share: