Biznes

Promowanie firmy na targach

Biznes doskonały to taki, który jest perfekcyjnie zarządzany i dochodowy. Aby zmaksymalizować zyski naszego przedsiębiorstwa, niezbędna jest jego promocja wśród potencjalnych klientów, a świetnym sposobem na to jest wzięcie udziału w targach związanych z branżą, w której działamy.

Jak zorganizować idealne stoisko targowe?

Kluczowym elementem przygotowań do targów powinna być dobrze przemyślana zabudowa stoisk targowych. Koniecznym jest dopasowanie jej do charakteru naszego biznesu. Jeżeli nasza firma zajmuje się działalnością ściśle związaną z kreatywnością, wskazane będą rozwiązania nieszablonowe, zwłaszcza w sferze dekoracji i kolorów. W innym wypadku lepiej zdecydować się na klasyczne aranżacje i stonowane barwy, takie jak granat, biel czy szarość.

Ciekawym wyborem będzie piętrowa zabudowa stoiska targowego. Na dole możemy zorganizować miejsce dla pracowników obsługujących gości, zamieścić najistotniejsze informacje, przykuwające uwagę wystawy. Na górnym piętrze ustawmy kilka stolików i krzesła, umożliwi nam to przeprowadzanie krótkich wykładów na temat naszej działalności.

Nietypowa jednoznaczność

Oczywiście przejrzyste i informujące wprost o tym, czym zajmuje się nasza firma. Za wykonanie tego zadania odpowiedzialna jest zabudowa stoisk targowych. Potencjalny klient, który przybył na targi i z daleka spogląda w naszą stronę, nie może mieć żadnych wątpliwości odnośnie tego, w jakiej branży działamy. Unikajmy jednak banalnych grafik i bezpośrednich, nudnych napisów w stylu „modne ubrania”.

Niezbędne będą litery 3D, najważniejszy element definiujący naszą firmę, czyli nazwa, musi być wyeksponowany najdoskonalej. Na zabudowie naszego stoiska targowego warto także dodać nasze logo, nawet kilkukrotnie, aby było widoczne z każdej strony.

Wyróżnij się!

Samo uczestnictwo w targach nie jest niestety gwarancją na zwiększenie zainteresowania naszą firmą. Musimy zadbać o to, by miejsce, w którym będziemy stacjonowali, błyszczało na tle innych. Nie starajmy się jednak osiągnąć tego za wszelką cenę, jeśli profil naszego przedsiębiorstwa jest poważny, a może nawet elegancki, niewskazane będą żywe, kontrastowe i rzucające się w oczy dekoracje. Bez wątpienia zapewniłyby one nam uwagę gości, lecz żaden z nich nie potraktowałby wtedy naszego biznesu poważnie i nie skorzystałby z naszych usług.

Skorzystaj z nowoczesnych rozwiązań

Nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie lubią korzystać z urządzeń elektronicznych. Dlatego ważnym jest, aby zabudowa stoisk targowych uwzględniała kilka interaktywnych ekranów umożliwiających bezpośredni kontakt potencjalnego klienta z naszą firmą, z pewnością zapewni nam niemałe zainteresowanie. Informacje o naszej działalności możemy zawrzeć tam w formie zabawnej gry, krótkiej prezentacji czy quizu.

Zadbaj o wizerunek

Jeśli chcemy, aby nasze przedsiębiorstwo kojarzyło się gościom miło, możemy wręczać im drobne upominki. Mogą to być długopisy z logo naszej firmy, przypinki, smycze do kluczy, a nawet cukierki. To lekka forma manipulacji, bowiem osoba, która otrzymała nawet najskromniejszy prezent nie prosząc o niego, będzie podświadomie czuła się zobowiązana do odwdzięczenia się, czyli w tym wypadku skorzystania z naszych usług.

Zorganizuj konkurs!

Perspektywa wygrania nagrody będzie kusząca dla większości przybyłych, którzy kuszeni myślą o nowoczesnym tablecie czy smartfonie, z pewnością nie ominą naszego stoiska. Przy skorzystaniu z takiej formy promocji, pamiętajmy o tym, by zabudowa stoisk targowych zostawiła nam dużo wolnej przestrzeni, aby przybyli mogli pomieścić się u nas w komfortowych warunkach. Wydatek na nowoczesne urządzenie elektroniczne zrekompensują nam dodatkowe zyski, które osiągniemy po wypromowaniu naszej marki.

Pamiętajmy o tym, by na targi zabrać najbardziej charyzmatycznych i komunikatywnych pracowników. Nawet perfekcyjnie zorganizowane stoisko nie poprowadzi się przecież samo!

Share: