Turystyka

Ślub – czy tylko w USC czy kościele?

Każdego roku w Polsce zawiera się kilkaset tysięcy ślubów. Zdecydowana większość z nich zawierana jest w kościołach. Dzięki konkordatowi możliwe jest podpisanie dokumentów kościelnych i cywilnych podczas jednej ceremonii – to z pewnością spore ułatwienie dla par. Decyzja o ślubie kościelnym podejmowana jest najczęściej w wyniku przekonań religijnych, jednak wiele par mówi także, że decyzja o ślubie kościelnym wynikła z nacisków rodziny. Samo zaplanowanie ceremonii wymaga wizyt na plebanii, odbycia nauk przedmałżeńskich i uiszczenia opłat kościelnych.

Śluby cywilne – co warto o nich wiedzieć?

W przypadku ślubów cywilnych są one znacznie łatwiejsze w organizacji. Podczas wizyty w urzędzie stanu cywilnego konieczne jest pokazanie aktu urodzenia, uiszczenie opłaty urzędowej (ok. 90 zł). Ceremonia w USC trwa ok. 20 minut. Alternatywą dla urzędowego ślubu jest decyzja o organizacji ceremonii poza USC. W tym celu konieczne jest zgłoszenie takiej chęci, uiszczenie opłaty (jest ona znacznie wyższa niż w przypadku klasycznej ceremonii). Miejsce, które wybierzemy na ceremonię powinno być odpowiednio uroczyste. Najczęściej są to zabytkowe pałace, zamki, piękne restauracje czy też ogrody botaniczne.

Na egzotycznej wyspie!

Obecnie śluby możemy organizować również… na egzotycznych wyspach. Z pewnością takie wydarzenie będzie zapamiętane na długo. Organizacja ślubu na Dominikanie nie jest niczym trudnym… o ile zlecimy to jednemu z topowych biur podróży! Touroperator zajmie się nie tylko organizacją samej ceremonii, ale zakwaterowaniem dla nas, wyżywieniem, atrakcjami. W cenie wyjazdu znajduje się także obecność fotografa oraz sesja plenerowa. Pobyt łączony jest z krótką podróżą poślubną w czasie której możemy zwiedzać wyspę, odpoczywać na pięknych plażach.

Share: