Każdy kierowca podczas nauki jazdy uczy się umiejętności hamowania, jednak nie każdy wie, że jest ich kilka. W zależności od celu, jaki chce osiągnąć, prowadzący powinien wybrać właściwą metodę hamowania.

Wyróżnić można:

  • Hamowanie normalne – polegające na stopniowym, ale stałym naciskaniu pedału hamulca bez używania pedału sprzęgła. Dopiero w końcowej fazie hamowania kierujący dociska sprzęgło, w przeciwnym razie samochód zgaśnie. Taka technika hamowania jest skuteczna, gdyż w procesie hamowania bierze udział hamulec zasadniczy oraz hamowanie silnikiem. Kolejną zaletą tej metody jest to, że podczas hamowania silnikiem, nie zużywa się paliwo.
  • Hamowanie pulsacyjne – kierowca z dużą częstotliwością naciska oraz zwalania pedał hamulca. Stosowanie tej metody powoduje, że  koła się nie blokują oraz daje możliwość kierowania pojazdem na śliskiej powierzchni. Nowe samochody posiadają ABS, który zapobiega blokowaniu się kół i pozwala na jednoczesne hamowanie i kierowanie pojazdem;
  • Hamowanie silnikiem – polegające na zdjęciu nogi z gazu oraz nie wciskaniu sprzęgła. Metoda szczególnie zalecana podczas jazdy w górach oraz jazdy w dół z dużych wzniesień;
  • Hamowanie biegami – kierowca redukuje biegi na niższe. Stosowanie metody zapobiega wpadnięciu w poślizg na śliskich nawierzchniach.

Dowiedz się więcej na stronie sklepu motoryzacyjnego eport2000.pl.

Share: