Biznes

Udział w targach – jak zrobić to dobrze?

Branie udziału w targach i prezentowanie w ten sposób swojej firmy nieco ustąpiło w ostatnich latach pola reklamie internetowej. Internet pozwala o wiele mniejszym kosztem dotrzeć do potencjalnej klienteli, niestety nie zapewnia możliwości osobistego kontaktu, która jest dość istotna w budowaniu relacji zaufania i lojalności.

W jaki sposób przygotować dobre stoisko?

Przygotowanie stoiska powinno opierać się na kilku istotnych punktach. Po pierwsze, systemy targowe muszą być odpowiednio dobrane do potrzeb. We Wrocławiu istnieje wielu producentów oferujących systemy w rozmaitych przedziałach cenowych i o różnych konstrukcjach. Warto rozejrzeć się za odpowiednim, czyli mieszczącym się w budżecie i dobrze spełniającym potrzeby firmy.

Poza wyborem systemów targowych należy też zadbać o odpowiednią aranżację stoiska – warto zarezerwować dogodne miejsce, do którego klienci będą mieli dobry dostęp, a przy tym warunki pozwolą na spokojną rozmowę. Następnie trzeba zadbać o wyeksponowane logo firmy oraz spójność wizerunkową całości. Materiały wręczane klientom muszą po prostu pasować do całości, zawierać firmowe kolory i fonty.

Rodzaje organizacji stoiska

Istnieje kilka typów organizacji stoiska, a każdy z nich sprawdza się w obliczu nieco innych potrzeb i celu. Systemy targowe także mogą różnić się pod względem dostosowania do różnych założeń. Trzeba zwrócić na to baczną uwagę, już planując ich zakup. Pośród typów organizacji stoiska wyróżnia się orientację na produkt, rozwiązania, komunikację i konkurencję.

Jeśli firma zajmuje się sprzedażą produktów, warto wybrać do zaprezentowania tylko te najciekawsze (nowe w ofercie) lub najpopularniejsze. Pomoże to uniknąć chaosu i zamieszania na stoisku. Za to oferta w formie folderów i ulotek powinna już zawierać cały wybór produktów. Żeby prawidłowo dobrać orientację i sposób aranżacji swoich systemów targowych należy najpierw określić cele wyjazdu na targi.

Jak zapewnić sobie zainteresowanie klientów?

Przede wszystkim liczy się tutaj obsługa klienta. Pierwsze wrażenie załatwia odpowiednia oprawa graficzna, profesjonalne systemy targowe i logo. Aby klient zatrzymał się, zamiast jedynie zerknąć na stoisko, należy kierować się kilkoma ważnymi zasadami komunikacji. To przede wszystkim uprzejmość, szybkie nawiązywanie kontaktu przez personel oraz wysoki poziom wiedzy obsługi o ofercie.

Warto też poinformować klientelę o obecności na targach, wstawiając odpowiednie informacje na stronie firmy oraz w mediach społecznościowych, wysyłając maile stałym klientom, a po zakończeniu targów zamieszczając zdawkowe sprawozdanie.

Materiały do tekstu udostępniła firma Pola Studio – systemy targowe i wystawiennicze.

Share: