Biznes

Witryny chłodnicze – ich rodzaje oraz główne zastosowanie

Głównym zadaniem witryn chłodniczych jest odpowiednia ekspozycja różnego rodzaju produktów w taki sposób, aby klient dokładnie wiedział, co kupuje.

Do czego służą witryny chłodnicze

Jak sama nazwa wskazuje są to urządzenia, których głównym zadaniem jest obniżenie oraz utrzymanie niskiej temperatury po to, aby sprzedawane produkty jak najdłużej zachowały swoją świeżość. Są one niezastąpionym produktem dla różnego rodzaju sklepów spożywczych, restauracji, cukierni czy nawet aptek.

Ponadto w witrynach chłodniczych można przechowywać nie tylko gotowe towary, ale również półprodukty, które w późniejszym czasie posłużą do wykonania sałatek, surówek czy może innych dań.

Witryny chłodnicze i ich główne rodzaje

Witryny można w głównej mierze podzielić względem sektorów, w których maja one zastosowanie. I tak można wyróżnić trzy podstawowe typy witryn: cukiernicze, gastronomiczne oraz farmaceutyczne.

Witryny cukiernicze lub inaczej ekspozycyjne wykorzystuje się głównie do przechowywania tortów, ciast i prezentacji deserów. Najczęściej charakteryzują się one możliwością regulacji kąta nachylenia oraz położenia półek. Ponadto mogą być one również wyposażone w uchylne drzwi. Z kolei lady gastronomiczne lub inaczej nadstawne świetnie sprawdzają się w przypadku przechowywania wędlin, mięs, nabiałów czy surówek, które w późniejszym czasie będą wykorzystane do przyrządzenia innych potraw. Ostatnie witryny czyli farmaceutyczne służą do przechowywania leków w aptekach, a dzięki przeszklonym drzwiom ułatwiają organizację, a także szybkie znalezienie konkretnego leku.

Kupując witrynę chłodniczą trzeba zwrócić uwagę na rozmiar i pojemność

Bardzo istotnym kryterium zakupu powinien być rozmiar danej witryny. Wszystko zależy od tego ile dokładnie jest miejsca w lokalu, a także gdzie planujemy ją umieścić. Obecnie na rynku można znaleźć witryny modułowe, z których można tworzyć ciągi, a także swobodnie je w późniejszym czasie rozbudowywać w miarę powiększania asortymentu.

Kolejnym bardzo ważnym kryterium jest pojemność witryny. Parametr ten musi zostać dopasowany do wielkości lokalu, a także ilości przechowywanych produktów. Na rynku można znaleźć witryny chłodnicze o pojemności od 100 do 300 litrów.

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na Gastrosilesia.pl

Share: