Ciekawe

Projektowanie graficzne banerów i plakatów – różnice

Powoli wchodzimy w czasy, gdzie kolejne, młode kadry graficzne dużo mniejszą uwagę poświęcając na tworzenie grafiki i projektowanie materiałów reklamowych na potrzeby wydruku. Znacznie częściej zlecenia ich oscylują wokół reklamy w Internecie, głównie Social Media. Tymczasem branża poligraficzna wcale nie przystopowała i nadal na rynku reklamowym jest duża potrzeba na tworzenie zarówno banerów wielkoformatowych, jak i plakatów. I to właśnie one, a przede wszystkim różnice powstałe podczas projektowania graficznego tych materiałów, będą podstawą tego wpisu.

Banery i plakaty, różnica w rozmiarach.

Chyba oczywistym jest dla każdego to, że między banerami wielkoformatowymi a plakatami istnieje spora różnica w rozmiarach. Prawdopodobnie każdy domyśla się już, o co chodzi, ale okazuje się, że nie zawsze brane są pod uwagę tego typu dane. Pamiętajmy, że projektując baner potrzebujemy prostej grafiki w bardzo dużej rozdzielczości tak, aby jakość oraz ilość elementów niepotrzebnie nie zakłócała odbioru na przykład podczas jazdy samochodem. Elementy powinny być czytelne „w mgnieniu oka”. Tymczasem w przypadku plakatów możemy postawić na zdjęcia i grafiki w dużo mniejszym rozmiarze i ukazujące więcej szczegółów. Przy plakacie potencjalny odbiorca może na chwilę się zatrzymać, dokładnie się przyjrzeć. Nadal jednak pamiętajmy, że sam plakat z daleka musi być mimo wszystko atrakcyjny, aby zadziałał w klienta w taki sposób, by chciał on przystanąć i zainteresować się treścią.

Projektowanie graficzne banerów i plakatów, a różnice w treści

Przechodząc więc płynnie do treści, jaka powinna znaleźć się na jednych i drugich widzimy analogiczną sytuację jak tę, omawianą w przypadku grafik. Projektowanie graficzne plakatów i banerów różni się ze względu na opisany w poprzednim akapicie czas, w jakim studiowana jest jego treść.

Z tego powodu banery wielkoformatowe powinny zawierać duże i wyłącznie istotne informacje, które jesteśmy w stanie przyswoić w krótkiej chwili. Podczas projektu plakatów mamy większe pole manewru w kwestii umieszczania na nich treści. Ze względu na dłuższy czas, jaki klient może poświęcić na przyswojenie zawartości, mogą na nich znajdować się dodatkowe w informacje. Czasami nawet dużo bardziej szczegółowe, dotyczące ważnych dla przyszłego nabywcy towarów i usług treści.

Baner i plakat. Spójność w jednej kampanii

Pomimo tych istotnych różnic wynikających ze specyfiki tych dwóch elementów reklamy zewnętrznej, pamiętajmy o jednej rzeczy. Chcąc zaprojektować zarówno banery, jak i plakaty w ramach tej samej kampanii, warto zachować ich spójność. Nie tylko kolorystyczną czy typograficzną, ale także graficzną. Możemy jak najbardziej wykorzystać jedną grafikę, będącą kompromisem dla ich wymagań, ale też wykonać fajny i ciekawy projekt używając jej różnych elementów do poszczególnych materiałów. Możemy zmienić umiejscowienie istotnych informacji, a także po prostu dodać je w odpowiednich ilościach z zależności od projektu. Sposobów jest dużo, ważne by były efektywne.

Share:
https://dylanferrandis.com https://hushsmsapk.com https://infowiesci.com.pl/dlaczego-lepiej-kupic-dodatkowe-wycieczki-od-lokalnego-biura-podrozy-w-turcji-niz-od-rezydenta/